Jak správně sedět? Seďte jako král

29.8.2017 > Marie Zemánková

Sedět umí přece každý, že. Tak jako dýchat, na to také nikdo nestuduje akademii, ne? A vidíte, spousta lidí neumí správně ani jedno z toho. A protože podstatná část lidí dnes pracuje sedavě za počítačem, zaměříme se dnes právě na správný sed.

Zdravý sed Škola zad prakticky

Od bolesti hlavy až po ústřel krční páteře

26.5.2017 > Marie Zemánková

Už zase mě bolí hlava. Vypiju litr vody, projdu se, kroutím krkem sem a tam, otáčím hlavou jako ruským kolem na Matějské pouti. Nic nezabírá. Asi jsem spala zase nějak nakřivo. No nic, práce nepočká. Zapiju růžovou pilulku a zaostřím zrak zpátky na blikající obrazovku.

Zdravý sed Škola zad prakticky

Neustálý tlak na výkon generuje bolesti zad

6.2.2017 > Marie Zemánková

Baví mě chodit na školení a semináře vedené kolegy.  V úvodu jednoho z nich lektor místo zbytečné omáčky vpálil do našich řad jednoduchý a zcela zásadní dotaz: Bolela vás někdy záda? Je to běžné, že?“

Zdravý sed Škola zad prakticky

Staňte se moderní a společensky odpovědnou firmou

29.11.2016 > Marie Zemánková

Firemních činností, které můžeme označit za projevy společensky odpovědného podnikání, je celá řada. V sociální oblasti je to péče o zdraví zaměstnanců, kvalitní pracovní podmínky, worklife balance či vzdělávání. Kam cílit v péči o zaměstnance? Ergonomické pracoviště, správné držení těla, péče maséra či cviky na bolavá záda?

Zdravý sed Škola zad prakticky Bezpečná kancelář

Snižte plošně bolesti zad zaměstnanců. Klíčová je znalost zdravého sedu

31.10.2016 > Marie Zemánková

Uvědomila jsem si, že většinu svého života prosedíme. To je smutná realita. Statistiky ukazují, že spánek nám zabere asi třetinu života, sed více než polovinu. Je zřejmé, že způsob sezení může zásadním způsobem ovlivnit naše zdraví. Nejvíce ohrožená část těla? Záda.

Škola zad prakticky Zdravý sed

Bolesti zad odrovnají ročně na 300 tisíc zaměstnanců

26.9.2016 > Marie Zemánková

Podle údajů Světové zdravotnické organizace je bolest zad na špičce nejrozšířenějších nemocí a úrazů. V rámci EU je postiženo problémy se zády až 120 miliónů lidí. Absence v práci, rehabilitace, výdaje na léčbu. To vše je náročné nejen pro jednotlivce a samotné rodiny, ale potažmo také pro firmy, komunity, průmysl i stát. Sečteno, podrženo. Náklady a ztráty spojené s nemocemi svalové a kosterní soustavy dosahují v rámci EU až ke čtvrt bilionu eur ročně.

Škola zad prakticky Zdravý sed Stoj