Individuální fyzioterapie funguje jenom, když jste aktivní

Vyzkoušeli jste už kdeco, s bolestí zad vstáváte i usínáte, doktoři si vás přehazují jako horký brambor, máte za sebou rehabilitace na pojišťovnu a stejně to pořád není ono. Bolest se pomalu stává vaší součástí a už si nevzpomínáte na stav „před“. Takových, jako jste vy, je čím dál víc. Chcete pomoct ven ze začarovaného kruhu. Možná právě vám pomůže individuální fyzioterapie.

Kdy je ten správný čas na individuální fyzioterapii?

Pokud cítíte, že máte problém. Možná už jste své bolesti neúspěšně řešili s lékaři. Anebo (a to je ten lepší případ) se zatím nechcete léčit u doktora, ale jste odhodlaní na sobě začít aktivně pracovat. Nemáte lékařskou zprávu ani žádanku, ale chcete nejprve vaše potíže konzultovat se zkušeným fyzioterapeutem. Potřebujete ošetřit, ale hlavně nastavit individuální plán cvičení a režimových opatření. Důležité je si uvědomit, že fyzioterapie neléčí, ale hledá cesty, jak bolavé problémy vyřešit.

„Většinou za mnou chodí lidé, kteří už toho dost absolvovali — doktory i rehabilitace. Bývají to často vzdělaní lidé, kteří chápou, že změna vychází z nich. Vědí, že to mohou sami vyřešit, a jen hledají tu vhodnou cestu.“  Marie Zemánková, Škola zad

S doktorem, s pojišťovnou nebo sami?

K individuální fyzioterapii nepotřebujete doporučení, ani žádanku. Tady je to hlavně o vás. Nejdůležitější je vaše ochota na sobě pracovat a ve svém životě něco změnit. Tam je potřeba začít.

„Já se doktorů nestraním, klidně nakouknu do vašich papírů, ale nejsem na ně odkázaná. Někdy vás můžu poslat na dovyštření k jinému lékaři, pokud se mi zdá problém celistvější. A taky mám zkušenost, že když jdou peníze z vaší peněženky, ne z kasy pojišťovny, motivace něco se sebou udělat, je daleko vyšší.“  Marie Zemánková, Škola zad

Problém vždy řešte komplexně

Nemyslete si, že po fyzioterapeutovi hodíte lékařské zprávy a ten vám z fleku uleví. Takhle zadarmo to nedostanete. Ke správnému pochopení vašeho problému toho z vás potřebujeme vytáhnout mnohem víc než jen „tvrdá data“.

„Jen tak mimochodem, když se vyptávám na zdravotní anamnézu, pacienta skenuju ostřížím zrakem. Jak si sedá, jak se obléká, jak chodí, mluví a dýchá. Už toto mi zkraje hodně napoví.“ Marie Zemánková, Škola zad

Kromě toho fyzioterapeut potřebuje:

• znát váš celkový zdravotní stav;
  • vědět, jak vypadá váš životní styl;
  • popsat, jak a jak moc pracujete;
  • poznat vaše pohybové stereotypy;
  • poznat i vaše psychické rozpoložení.

Pak samozřejmě následuje i vyšetření základními fyzioterapeutickými metodami. Aby byl obrázek o vašem stavu dokonalý.

V čem je individuální fyzio jiné?

Protože se díváme na vaši bolest v širších souvislostech. Napadlo by vás třeba, že za bolestí zad může být klidně složitá životní situace nebo psychická nepohoda?

Zázraky na počkání? To zrovna ne, ale čekejte:

• Zkušené fytioterapeutické ošetření — domů budete odcházet s úlevou od bolesti.
  • Individuální léčebný plán — seznam cviků ode mě dostanete na papíře, abyste doma netápali, co, jak a kolikrát máte dělat.
  • Režimová opatření — není to jen o cvičení, změnit toho ve svém životě budete muset víc. Budete znát základní uvolňovací hmaty, úlevové polohy a správnou pracovní polohu.

Je objednání na dlouhé lokte?

Ale vůbec. Hlavně se nemusíte bát, že někam pojedete zbytečně. První konzultace je vždycky po telefonu nebo emailem. Řeknete, co vás trápí, jak to řešíte, jestli se nějak léčíte. Možná vás nasměřujeme ještě k nějakému dovyšetření, nebo vás vyzveme k dokončení stávající léčby. Když se to bude zdát zbytečné, rovnou vás objednáme. A žádný strach, většinou to bývá do týdne, maximálně 14 dní.

Cítíte, že taky potřebujete pomoct? Individuální fyzioterapii umíme! V naší ordinaci v Pozořicích kousek od Brna najdeme východisko i z vaší bolesti. Jednoduše mi zavolejte na +420 774 706 670 nebo napište email na rehabilitace@mariezemankova.cz a promluvme si o tom, co vás trápí.